آغاز رای گیری در انتخابات غنا با حضور بیش از 400 ناظر خارجی

تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲ | عنوان: غنا


انتخابات سراسری (ریاست جمهوری و پارلمانی) کشور آفریقایی غنا امروز ( چهارشنبه) با حضور بیش از 400 ناظر خارجی آغاز شد.


به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری 'آفریکا نیوز'، بر اساس اعلام رسمی،‌ هفت نامزد به نمایندگی از احزاب گوناگون این کشور برای سمت ریاست جمهوری و 1158 نامزد برای تصاحب کرسی های پارلمانی این کشور به رقابت می پردازنند .
وزارت کشور غنا پیشتر اعلام کرده بود که حدود 16 میلیون شهروند این کشور آماده شرکت در انتخابات شده اند.
بر اساس اعلام کمیته برگزاری انتخابات غنا،‌ بیش از 400 ناظر خارجی و 12 هزار ناظر داخلی بر روند برگزاری انتخابات این کشور نظارت خواهند داشت و حدود 29 هزار شعبه رای برای برگزاری مطمئن انتخابات تدارک دیده شده است.
این تارنمای خبری افزود که استقرار نیروهای ویژه در شعب اخذ رای و پیگیری دقیق تحولات جاری غنا از جمله تدابیر اتخاذ شده از سوی نهادهای امنیتی این کشور، عنوان شده است.
بر اساس این گزارش، شماری از نامزده های احزاب سیاسی غنا با برگزاری نشستی ویژه که با حضور برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی این کشور در 'آکرا' ( پایتخت) برگزار شد، بر لزوم برگزاری انتخابات آرام تاکید کردند.
ناظران سیاسی قاره آفریقا تاکید کرده اند که نتایج انتخابات غنا تاثیری بسیار بر سرنوشت سیاسی دولت و ملت این کشور خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، فعالان سیاسی غنا بر پیشگیری از بروز هرگونه خشونت از سوی هواداران رقبای سیاسی فعال در انتخابات، تامین کامل امنیت و مشروعیت فرآیند انتخابات و توجه به مطالبات قانونی همه کنشگران سیاسی، تاکید کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=103867