سازمان ملل خواستار خلع‌سلاح فوری گروه‌های مسلح در آفریقای مرکزی شد

تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۴ | عنوان: آفريقاي مركزي


کمیسر عالی حقو‌ق‌بشر سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای با اشاره به خطر بروز خشونت‌های جدید در آفریقای مرکزی، بر ضرورت خلع‌ سلاح گروه‌های مسلح در این کشور و برقراری حاکمیت دولت در آن تأکید کرد.


 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیسر عالی حقو‌ق‌بشر سازمان ملل متحد طی اظهاراتی با اشاره به خطر بروز خشونت‌های جدید در آفریقای مرکزی، بر ضرورت خلع‌ سلاح گروه‌های مسلح در این کشور و برقراری حاکمیت دولت در آن تأکید کرد.

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، «زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالیکه سال 2016 با اتفاقات خوبی چون برگزاری انتخابات موفقیت‌آمیز فوریه گذشته در آفریقای مرکزی آغاز شد، اما اتفاقات اخیر در بانگوی پایتخت و بسیاری از نقاط این کشور نگرانی‌هایی را نسبت به بروز خشونت‌های جدید طی ماه‌های آینده بوجود آورده است؛ بنابراین برقراری حاکمیت دولت و تضمین امنیت شهروندان و خلع سلاح گروه‌های مسلح در این کشور که همچنان قدرتمند هستند و پتانسیل دامن زدن به جنگ و مناقشه در آنها وجود دارد، امری ضروریست.

بنابر اعلام سازمان ملل، از اواسط ماه ژوئن گذشته تنش‌‌ها و خشونت‌ها در پایتخت آفریقای مرکزی تشدید شده و بسیاری از حوادث و خشونت‌های اخیر در مناطق مختلفی که گروه‌های مسلح همچنان آنها را تحت کنترل خود دارند، اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر 12 هزار نظامی در چارچوب مأموریت صلحبانی سازمان ملل متحد در جمهوری آفریقای مرکزی (مینوسکا) در این کشور حضور دارند و در انتظار بازسازی مجدد ارتش آفریقای مرکزی هستند.

 





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=103601