ابراز رضایت مقام سازمان ملل از اقدامات زامبیا در موضوع پناهجویان

تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹ | عنوان: زامبيا


« لورا لو کاسترو» کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان زامبیا، تلاش ها و اقدامات دولت زامبیا در موضوع پناهجویان و رسیدگی به وضعیت آنان ابراز رضایت کرد.


به گزارش خبرگزاری شینهوآ از لوساکا ( پایتخت) « لورا لو کاسترو» کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان زامبیا، افزود: اقدامات دولت زامبیا در اجرایی کردن برنامه ادغام مهاجران و نیز تسریع در روند بازگرداندن پناهجویان از این کشور مثبت و سازنده است.
در همین خصوص، « گری چانادا» قائم مقام وزارت امور داخلی و اسکان زامبیا از تسریع در روند اجرایی کردن برنامه ادغام مهاجران و بازگرداندن پناهجویان خبر داد.
«چانادا» افزود: اکثر این پناهجویان از اتباع دو کشور آفریقایی آنگولا و روآندا هستند که شمار آنان به 15 هزار تن می رسد که با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در پناهندگان، تحت پوشش برنامه های دولت قرار خواهند گرفت.
«چانادا» بر تعهد دولت زامبیا به رعایت قوانین بین المللی در مورد محافظت از پناهجویان مستقر در این کشور تاکید کرد.
تازه ترین آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل حاکی است که از آوریل سال گذشته تاکنون در مجموع 500 هزار و 946 تن از شهروندان بروندی در جمهوری دمکراتیک کنگو، روآندا، تانزانیا، اوگاندا و زامبیا پناه گرفته اند.
جمهوری زامبیا، کشوری در جنوب آفریقاست که در شمال با جمهوری دمکراتیک کنگو، در شمال شرقی با تانزانیا، در شرق با مالاوی، در جنوب با موزامبیک، زیمبابوه، بوتسوانا و نامبیا و در غرب با آنگولا مجاورت دارد. 
پایتخت زامبیا شهر لوساکا است و بخش اعظم جمعیت این کشور در اطراف پایتخت متمرکز است. 
بانک جهانی در سال 2010، زامبیا را یکی از کشورهایی در جهان معرفی کرد که به لحاظ اقتصادی اصلاحات پرسرعتی را پشت سر گذاشته است.
این در حالی است که زامبیا در جنوب آفریقا به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ مس آفریقا محسوب می شود و به دلیل خشکسالی و پایین رفتن سطح آب پشت سد «کاریبا» با مشکل کمبود برق رو به رو است.
زامبیا از کشورهای کم درآمد جهان محسوب می شود. 68 درصد از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند و نرخ فقر در مناطق روستایی 78 درصد و در مناطق شهری 53 درصد است.
در پی کاهش بهای مس در زامبیا در دهه 70 میلادی، این کشور در معرض فقر شدیدی قرار گرفت.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=103559