انتقاد زیمبابوه از وضعیت زنان این کشور در کویت

تاریخ ۰۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ | عنوان: زيمبابوه


مقام عالی وزارت امور خارجه زیمبابوه اعلام کرد: وضعیت بیش از 150 تن از زنان زیمبابوه ای در کویت، بسیار نامساعد است.


به گزارش ایرنا، به نقل از روزنامه هرالد چاپ هراره،« جوی بیمها» مقام عالی و سفیر تام الاختیار زیمبابوه با اعلام خبر فوق گفت: وضعیت زنان زیمبابوه ای در کویت بسیار نامساعد است. این هموطنان که در کویت سرگردان و در وضعیت معیشتی نامساعدی به سر می برند، غالبااز بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی رنج می برند.

« بیمها» تاکید کرد: سفارت زیمبابوه در کویت تمهیداتی را برای بازگشت این هموطنان به کشور، اتخاذ کرده است و تاکنون پانزده تن از هموطنان ما به کشور بازگشته اند.

«بیمها» با بیان اینکه' ممکن است در دیگر کشور ها هم هموطنان ما در وضعیت نامساعدی به سر ببرند، اما تاکنون شواهدی دال بر این حقیقت، در دیگر کشور ها به دست ما نرسیده است'،تصریح کرد: دولت زیمبابوه همه توان خود برای بهبود وضعیت اتباع خود در کویت، به کار خواهد گرفت.

در همین خصوص، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: انجمن حقوق بشری کویت که یک نهاد مستقل حقوق بشری است٬ در بیانیه ای تاکید کرد: اتباع خارجی مقیم این کشور، از برخی از خدمات بهداشتی و درمانی که شهروندان کویتی از آن به صورت رایگان استفاده می کنند، محروم هستند.

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه کویت٬ قطر٬ امارات و عربستان از بیشترین مهاجران خارجی در بخش های مختلف اداری و خدماتی خود استفاده می کنند و همواره خبرهایی از اعمال تبعیض نژادی و برخورد نامناسب با این اتباع از سوی دولت و شهروندان بومی این کشورها منتشر می شود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=103442