مخالفت جامعه مدني نيجر با تحريم دور دوم انتخابات

تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ | عنوان: نيجر


جامعه مدني نيجر تحريم انتخابات را به سود کشور نمي داند.


به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، فعالان جامعه مدني نيجر از احتمال بحراني شدن اين کشور پس از تحريم دور دوم انتخابات رياست جمهوري از سوي مخالفان خبر دادند.

پس از آن که مخالفان دولت نيجر اعلام کردند از حضور در دور دوم انتخابات رياست جمهوري خودداري مي کنند، «موسي چانگري»، از چهره هاي سرشناس جامعه مدني نيجر و از مخالفان «محمدو ايسوفو»، رئيس جمهوري کنوني نيجر گفت، اين کشور وارد يک بحران سياسي شده است.

چانگري، ضمن تاکيد بر لزوم پرهيز از ايجاد مشکلات تازه در نيجر، تاکيد کرد هر چند مخالفان دولت حق تحريم انتخابات را دارند، اما وضع موجود سودي در بر ندارد.

اين در حالي است که احزاب مخالف دولت نيجر موسوم به ائتلافي براي تغيير دولت ها در نظام هاي دمکراتيک پارلماني در سال 2016 (COPA 2016) روز سه شنبه اعلام کردند که در دور دوم انتخابات رياست جمهوري نيجر که قرار است روز 20 مارس برگزار شود ، شرکت نمي کنند .

در دور نخست انتخابات رياست جمهوري ، محمد ايسوفو با کسب بيش از چهل و هشت درصد از آرا در رده نخست قرار گرفت و بايد در دور دوم با هَاما آمادو ، که در سال 2015 به اتهام دست داشتن در قاچاق کودکان زنداني شد ، رقابت کند .





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=103351