اولتیماتوم شدید ارتش گینه بیسائو به شورشیان در این کشور

تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ | عنوان: گينه بيسائو


فرماندهی ارتش گینه بیسائو هشدار داد هر فرد مسلح که فکر توطئه علیه کشور و ملت را در سر داشته باشد، با مجازات مرگ روبرو خواهد شد.


به گزارش ایرنا، به نقل از تارنمای خبری گلوبال نیوز، ژنرال «بیگ ناتام» فرمانده ارتش گینه بیسائو افزود: وظیفه ارتش ایجاد صلح و ثبات در کشور است و ما در این رابطه،هر توطئه ای را در نطفه خفه خواهیم کرد.

ناتام گفت: هر فرد مسلح که علیه این کشور گلوله ای شلیک کند، کشته خواهد شد و من به اکثر واحد های نظامی کشور تاکید کرده ام هر فرد مسلح که علیه کشور دست به اسلحه برده است، محکوم به مرگ است.

درگیری های طولانی و ناآرامی در گینه بیسائو به فقر جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری این کشور دامن زده است. گینه بیسائو که از منابع طبیعی چشمگیر برخوردار نیست، به جولانگاه کارتل های مواد مخدر و کانون فعالیت قاچاقچیان کوکایین آمریکای جنوبی تبدیل شده است.

گینه بیسائو پس از 10 سال جنگ در سال 1974 از استعمار پرتغال خارج شد.این کشور در تاریخ معاصر خود همواره دستخوش بی ثباتی وناآرامی بوده است

این کشور فقیر غرب آفریقا با اقتصادی بیمار و مبتلا به فساد که قاچاق کوکایین در آن بیداد می کند، 2 سال است که در حاکمیت دولتی موقت و تحت حمایت ارتش قرار دارد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=103276