حزب مخالف زیمبابوه: موگابه کشور را به ویرانه ای تبدیل کرده است

تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۱ | عنوان: زيمبابوه


یک عضو ارشد حزب دمکرات خلق در زیمبابوه، ضمن انتقاد شدید از سیاست های اقتصادی دولت گفت: موگابه کشور را به ویرانه ای تبدیل کرده است.


به گزارش ایرنا، به نقل از روزنامه «زیمبابوه میل»، جرج خانازی قائم مقام این حزب با اشاره به برنامه اصلاحات ارزی دولت موگابی در سال 2000، این برنامه را علت اصلی نابسامانی های اقتصادی در دولت دانست.

وی افزود: این طرح بدون هیچ گونه برنامه منسجم و بی هدف به اجرا گذاشته شد و در حقیقت هیچ برنامه اصلاحات ارضی در کشور صورت نگرفته است.

«خانازی» با محکوم کردن اقدام اخیر رییس جمهوری این کشور مبنی بر برگزاری جشن تولد سراسری افزود: اکنون در زیمبابوه، نرخ بیکاری 90 درصد است. سئوال من این است که در این کشور ویران شده آیا باید برای جشن تولد 92 سالگی رییس جمهور جشن و پایکوبی کرد؟ آن کشور زیبا چگونه و چرا به کشوری ویران تبدیل شد؟

زیمبابوه در زمره کشورهای جنوب آفریقاست که به خاطر پدیده جوی «ال نینو»، خشکسالی بی سابقه ای را در طول دو دهه اخیر تجربه می کند.

این کشور آفریقایی در سال های گذشته به دلیل تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی با نا امنی غذایی مواجه بوده است.

بر اساس اعلام کمیته ارزیابی آسیب پذیری زیمبابوه، حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از ساکنان مناطق روستایی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با کمبود مواد غذایی مواجه خواهند بود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=103220