مخالفان دولت نیجر همچنان نتیجه انتخابات را به رسمیت نمی شناسند

تاریخ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ | عنوان: نيجر


سخنگوی ائتلاف ضد دولت نیجر بار دیگر اعلام کرد که مخالفان دولت به هیچ عنوان نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را به رسمیت نمی شناسند.


به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیامی، آمادو بوبکار گفت: گرچه حزب حاکم خود را پیروز انتخابات می داند، اما ما همچنان معتقدیم که در جریان این انتخابات تخلف های گسترده اتفاق افتاده است و به هیچ عنوان آن را به رسمیت نمی شناسیم.

وی افزود: ما از هواداران خود می خواهیم تا با نپذیرفتن نتیجه انتخابات در برابر فشارهای حزب حاکم مقاومت کنند و تسلیم خواسته های آنها نشوند. ما از هوادران خود می خواهیم تا با آمدن به خیابانها و برپایی اعتراض های خیابانی، به نتیجه انتخابات واکنش نشان دهند. شما با اعتراض نشان می دهید که مخالف هرگونه تقلب در انتخابات هستید.

همزمان با بازداشت دوباره نامزد مخالفان دولت اوگاندا، هواداران وی روز دوشنبه به صورت پراکنده به این اقدام دولت اعتراض کردند.

اعتراض به بازداشت دوباره کیزا بزیگیه در حالیست که وی پیشتر در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری که به شکست او انجامید، خواستار اعتراض عمومی شده بود.

بزیگیه روز گذشته در نظر داشت برای اعتراض و دریافت رونوشت از نتیجه انتخابات به کمیسیون انتخابات اوگاندا برود که توسط نیروهای دولتی بازداشت شد.

اعتراض های هواداران نامزد شکست خورده اوگاندا در برخی مناطق این کشور همچنان ادامه دارد.
کمیسیون انتخابات اوگاندا روز شنبه اعلام کرد که یووری موسوینی با کسب بیش از 60 درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد؛ بزیگیه در این انتخابات 35 درصد آرا را به دست آورد.

بزیگیه که در هفته گذشته چندین بار بازداشت شده بود روز شنبه تحت حصر خانگی قرار گرفت.

بزیگیه مدعی است که در انتخابات روز پنجشنبه تقلب صورت گرفته است.

موسوینی در سال 2005 توانست با تغییر قانون اساسی این کشور و حذف محدودیت دو دوره ای ریاست جمهوری، راه را برای ادامه حکومت خود باز کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=103182