اتحادیه اروپا آماده اعمال تحریم های بیشتر علیه بوروندی است

تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ | عنوان: بوروندي


اتحادیه اروپا اعلام کرد که آماده اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر علیه بوروندی به دلیل شکست مذاکرات برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور آفریقای مرکزی است.


به گزارش خبرگزاری ایرنا، رویترز از بروکسل نوشت، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود در بروکسل اعلام کردند که آماده هستند اقدامات محدودکننده ای را علیه افرادی اعمال کنند که اقداماتشان ممکن است باعث بروز خشونت و سرکوب و نقض جدی حقوق بشر شود یا هدایت چنین اقداماتی را برعهده دارند.

به گفته آنها، افرادی که در مقابل راه حل سیاسی برای خروج از بحران در این کشور مانع تراشی کنند، ممکن است هدف تحریم های جدید قرار بگیرند.

اتحادیه اروپا، سال گذشته چهار مقام نزدیک به «پییر انکرونزیزا» رئیس جمهوری بوروندی را که متهم به استفاده افراطی از زور در جریان درگیری های نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری بودند، متهم کردند.

بوروندی از ماه ها قبل، زمانی که پییر انکورونزیزا از تصمیم خود برای نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری پرده برداشت، دستخوش ناآرامی است.

وی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، اما این مساله اعتراض های خیابانی و کودتای نافرجامی را در این کشور رقم زد که تاکنون به کشته شدن بیش از 400 نفر منجر شده است.

یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا به تازگی ضمن ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی در بوروندی، از همه طرف های درگیر در بروندی خواست تا با خویشتنداری اوضاع را آرام کنند.

اتحادیه آفریقا به رغم درگیری ها در بوروندی از طرح اعزام نیروهای صلح بان خودداری کرده است.

مخالفان اعزام صلح بان اتحادیه آفریقا به بوروندی بر این باورند که اعزام پنج هزار نیرو به این کشور بدون رضایت این کشور منطقه را بیش از پیش بی ثبات می کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=103074