اتحادیه آفریقا بر انتخابات اوگاندا نظارت می کند

تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ | عنوان: اوگاندا


اتحادیه آفریقا با اعزام ناظر به انتخابات اوگاندا که در تاریخ 18 فوریه (29بهمن) برگزار خواهد شد، موافقت کرد.


به گزارش خبرگزاری آناتولی، اتحادیه آفریقا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام خبر موافقت با اعزام ناظر به انتخابات اوگاندا اضافه کرد که ناظران این اتحادیه بر انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی و شوراهای محلی نظارت خواهند کرد.

هیاتی متشکل از 40 نفر به مسئولیت سوفیا آکوفو عضو دادگاه عالی غنا، همچنین ناظران اتحادیه آفریقا از تاریخ 10 الی 22 فوریه (21 بهمن الی 3 اسفند) برای نظارت بر روند رای گیری، شمارش و اعلام نتایج انتخابات اوگاندا به این کشور اعزام خواهند شد.

علاوه بر یووری موسونی نامزد حزب حاکم اوگاندا هفت نامزد از احزاب مخالف در رقابت های ریاست جمهوری آتی که در 18 فوریه (29 بهمن) برگزار خواهد شد، حضور دارند.

موسونی که دست کم 71 سال سن دارد، اکنون 30 سال است که رییس جمهوری اوگاندا است؛ وی در سال 2005 توانست با تغییر قانون اساسی و حذف محدودیت دو دوره ای ریاست جمهوری راه را برای ادامه حکومت خود باز کند.

این سیاستمدار اوگاندایی در انتخابات پیش رو با کیزا بزیگیه از حزب هم اندیشی برای تغییر دمکراتیک که طی سه دوره گذشته نیز در رقابت های ریاست جمهوری حضور داشت و نیز با اماما امبابازی نخست وزیر سابق این کشور رقابت خواهد کرد.

امبابازی گفته که در صورت پیروزی، محدودیت دو دوره ریاست جمهوری را بار دیگر در اوگاندا احیا می کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102994