القاعده مغرب یک اسیر استرالیایی خود را آزاد می کند

تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ | عنوان: بوركينافاسو


گروه تروریستی منطقه مغرب اسلامی وابسته به القاعده مسئولیت ربودن دو استرالیایی را در شمال بورکینافاسو را برعهده گرفت و اعلام کرد که یک زن را آزاد می کند.


به گزارش ایرنا، تارنمای 'ای.بی.سی' اعلام کرد که 'گروه شبه نظامی القاعده در مغرب اسلامی' در بیانیه صوتی مسئولیت این آدم ربایی را برعهده گرفته است.

استرالیا 27 دی ماه ربوده شدن دو تبعه این کشور در غرب آفریقا را پس از عملیات تروریستی گروه 'المرابطون' در شمال بورکینافاسو تایید کرده بود.

گروه تروریستی مغرب اسلامی وابسته به القاعده در بیانیه صوتی در کانال رسمی شبکه خود در تلگرام، اعلام کرد که تصممیم گرفته است یکی از اسیران (یک زن) را بدون قید و شرط آزاد کند.

دکتر 'کن ایلوت' و همسرش 'جوسلین' از شهر پرت استرالیا که بیش از 80 سال دارند در یک مرکز پزشکی در شهر 'دجیبو' بیش از 40 سال به مردم آفریقا کمک می کردند که ربوده شدند.

گروه 'القاعده مغرب اسلامی' اعلام کرد درپی فشار افکار عمومی و اینکه رهبران القاعده اعتقاد دارند زنان را نباید درگیر جنگ کرد، این اسیر زن را آزاد می کنند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا نیز گفت که دولت از وضعیت آگاه است.

پیش از این، سخنگوی گروه تروریستی 'انصار الدین' کشور مالی در آفریقا در یک پیام تلفنی کوتاه اعلام کرد که این دو نفر توسط یک گروه تروریستی مرتبط با القاعده ربوده شده و هر دو زنده هستند.

این دو نفر همزمان با حمله گروه 'المرابطون' به سرکردگی 'مختار بلمختار الجزایری' وابسته به شبکه تروریستی القاعده به اماکن و هتل هایی در 'اوئاگادوگو' پایتخت بورکینافاسو ربوده شدند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102942