رئیس حزب مخالف اریتره در خارطوم بازداشت شد

تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ | عنوان: اريتره


نیروهای امنیتی سودان رئیس حزب جبهه آزادی بخش اریتره را در خارطوم بازداشت کردند.


به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه گزارش داد، نیروهای امنیتی سودان هیچ توضیحی در خصوص دلیل بازداشت رئیس حزب آزادی بخش اریتره ندادند.

یکی از رهبران جبهه آزادی بخش اریتره که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای امنیتی روز شنبه گذشته حسین خلیفه رئیس این حزب و رئیس ائتلاف شورای ملی اریتره را بدون هیچ دلیلی بازداشت کرده اند.

وی اظهار داشت، نیروهای امنیتی با حضور در منزل خلیفه وی را بدون هیچ توضیحی با خود بردند.
این منبع گفت: همزمان نیروهای امنیتی سودان عبدالله حمودای عضو دفتر اجرایی این حزب را هم در منزلش در شهر کسلا در شرق سودان بازداشت کردند.

عضو کادر رهبری جبهه آزادی بخش اریتره افزود: ما از سرنوشت و مکان بازداشت آنان خبری نداریم و نگرانیم که دولت سودان این دو تن را به مقامات حاکم بر اریتره تحویل دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه خارطوم به دلیل مخالفت با اظهار نظر در موارد فردی از تایید دستگیری خلیفه و حمودای خودداری کرد.

اریتره کشوری در شرق آفریقا است که در سال ۱۹۹۳ با برگزاری همه پرسی استقلال یافت و تا کنون یک بار با یمن و یک بار با اتیوپی وارد جنگ شده است.

این کشور از غرب با سودان، از جنوب با اتیوپی و از جنوب شرقی با جیبوتی همسایه است. اریتره از شرق و شمال شرق در کنار دریای سرخ قرار گرفته است.

در اریتره حزب حاکم، جبهه مردم برای آزادی و عدالت است که تنها حزب سیاسی این کشور محسوب می شود.

در نوزدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ یازده نفر از اعضای برجسته حزب حاکم و از رهبران جبهه آزادیبخش به جرم توطئه علیه دولت بازداشت شدند که از آن زمان تاکنون در مکان نامعلومی زندانی هستند و تا به حال هیچ یک از اعضای خانواده شان را ملاقات نکرده اند.

آنان که به گروه یازده نفر معروف شده اند، قبل از دستگیری در نامه ای سر گشاده به رئیس جمهوری خواهان اجرای مفاد قانون اساسی و دادن آزادی های سیاسی و اجتماعی به مردم شده بودند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102915