هشدار سازمان ملل در مورد وضعیت بد زندان های بنین

تاریخ ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ | عنوان: بنين


کارشناسان سازمان ملل در خصوص شرایط بد زندان های کشور آفریقایی بنین هشدار دادند و دسترسی به آب و غذا در بازداشت گاه های این کشور آفریقایی را ضعیف توصیف کردند.


به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه از ژنو، کارشناسان مزبور همچنین از مقام های این کشور آفریقایی خواستند، بلافاصله شمار زندانیان در بندهای شلوغ را کاهش دهند.

اعضای کمیته فرعی جلوگیری از شکنجه سازمان ملل پس از دیداری سرزده از زندان های بنین اعلام کردند که این کشور هرچند از سال 2008 پیشرفت هایی در زمینه بهبود وضعیت زندان ها حاصل کرده، اما شرایط در زندان های آن همچنان نگران کننده است.

«ویکتور مادریگال بورلوز» رییس هیات 5 نفره کمیته یاد شده در این خصوص گفت: اکثر زندان هایی که از آن بازدید به عمل آمد، مملو از زندانی و فاقد تعداد کافی از خدمه و منابع دیگر بود.

وی یادآور شد که در گفت و گو با دولت بنین، بر دسترسی زندانیان به آب و غذا، کاستن از تعداد زندانیان در بندها و بهبود وضعیت بهداشتی زندان ها تاکید شد.

کمیته مزبور همچنین اعلام کرد که گزارشی را درخصوص توصیه های مربوط به جلوگیری از شکنجه زندانیان و بدرفتاری با آنها به دولت بنین ارائه می دهد.

هرچند قرار است این گزارش محرمانه باشد، کمیته یاد شده دولت بنین را ترغیب کرده است تا یافته های آن را منتشر کند.

بنین کشوری واقع در غرب آفریقاست که مردم آن به زبان فرانسوی سخن می گویند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102669