نیروهای نظامی بورکینافاسو 30 گروگان را آزاد کردند

تاریخ ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۳ | عنوان: بوركينافاسو


وزیر ارتباطات بورکینافاسو از آزادی حدود 30 گروگان از جمله وزیر کار این کشور از چنگ گروگانگیران در پایتخت (اوآگادوگو) خبر داد.


به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رمیس دانجینو بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد که حدود 30 نفر از جمله وزیر کار این کشور که توسط مهاجمان مسلح گروگان گرفته شده بودند، آزاد شدند.

این گروگانگیری از دیشب با آتش زدن خودروها و شلیک هوایی مهاجمان مسلح در اطراف هتل اسپلندید در مرکز شهر اوآگادوگو پایتخت بورکینافاسو آغاز و به داخل هتل کشیده شد؛ حمله ای که به گفته منابع مطلع تاکنون دست کم 20 کشته و 15 مجروح به همراه داشته است.

هرچند مقام های بورکینافاسو از نتیجه بخش بودن عملیات نیروهای امنیتی خبر داده اند، اما هنوز مشخص نیست که چند نفر در هتل مذکور گروگان گرفته شده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ها، هتل اسپلندید محل اقامت شهروندان غربی و کارکنان سازمان ملل است.

در ماه نوامبر (آبان/آذر) نیز حمله مشابهی به یک هتل مجلل در مالی صورت گرفت که در جریان آن دو مهاجم 20 نفر را کشتند؛ در میان کشته شدگان اتباع روسیه، چین و آمریکا نیز بودند. در دیگر شهرهای مهم کشورهای غرب آفریقا نیز طی سال های گذشته حملات مشابهی رخ داده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که هتل مذکور محل استقرار نظامیان فرانسوی فعال در عملیات موسوم به برکان است که مقرشان در چاد قرار دارد و هدفشان مبارزه با گروه های افراط گرا در منطقه ساحل در غرب آفریقا عنوان شده است.

بورکینافاسو که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهد از اکتبر 2014 و همزمان با برکناری بلیز کامپائوره در نتیجه اعتراض های جمعی، شاهد انتقال دمکراتیک قدرت بوده است.

این کشور در سپتامبر (شهریور/مهر) 2015 به مدت یک هفته شاهد کودتایی نافرجام بود، اما بر خلاف کشور همسایه، مالی، تاکنون در فهرست اهداف گروه های تروریستی و افراط گرا نبوده است.

این رخداد آزمونی دشوار برای راک مارک کابوره رییس جمهوری جدید بورکینافاسو است که در ماه نوامبر (آبان/آذر) روی کار آمد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102621