جمهوری آفریقای مرکزی آماده دور دوم انتخابات ریاست جمهوری می شود

تاریخ ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ | عنوان: آفريقاي مركزي


جمهوری آفریقای مرکزی به دنبال نامشخص ماندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در دور نخست، آماده برگزاری دور دوم این انتخابات می شود.


به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نهاد ملی انتخابات جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کرد که در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور 'آنیسه ژورژ دولوگل' نخست وزیر سابق این کشور حدود 24 درصد آرا را به دست آورد و در رتبه نخست قرار گرفت. '

'فوستین آرشانژ توآدرا' که وی نیز نخست وزیر سابق جمهوری آفریقای مرکزی بوده است با کسب 19درصد آرا رتبه دوم را به دست آورد.

در این شرایط که هیچ یک از نامزدها نتوانسته است اکثریت آرا را به دست آورد، دادگاه قانون اساسی جمهوری آفریقای مرکزی حکم برگزاری دور دوم انتخابات را در 31 ژانویه (11 بهمن) صادر خواهد کرد.

در انتخابات مذکور 30 نفر نامزد به دست گرفتن قدرت در مستعمره سابق فرانسه شده بودند؛ کشوری که درگیری های فرقه ای آن با وجود حضور صلحبانان سازمان ملل و نظامیان فرانسوی طی سه سال گذشته باعث کشته شدن هزاران نفر و آوارگی یک میلیون نفر شده است.

جمهوری آفریقای مرکزی پس از روی کار آمدن نخستین رییس جمهوری مسلمان (2013) به صحنه خشونت های فرقه ای به ویژه حمله های شبه نظامیان مسیحی این کشور علیه اقلیت مسلمان تبدیل شد.

با وجود کناره گیری میشل جوتودیا از قدرت و واگذاری آن به دولت انتقالی، حمله های شبه نظامیان مسیحی به مسلمانان همچنان ادامه یافت.

آفریقای مرکزی با ذخایر سرشار طلا، الماس و اورانیوم یکی از فقیرترین کشورهای جهان است.

20 نفر از نامزدهای ریاست جمهوری این کشور چند روز قبل به شمارش آرا اعتراض کرده و خواستار توقف روند شمارش آرا شدند اما بیشتر معترضان اکنون تغییر موضع داده اند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102520