کنگو دوهزار زندانی را به دلیل شلوغی زندان های خود آزاد می کند

تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸ | عنوان: كنگو ،جمهوری دموكراتيك


جمهوری دمکراتیک کنگو اعلام کرد که در ماه میلادی جاری حدود دو هزار زندانی را به دلیل شلوغی بیش از حد زندان های خود آزاد می کند.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر دادگستری جمهوری دمکراتیک کنگو دلیل این اقدام را شلوغی بیش از حد زندان های این کشور و تلاش برای کاهش تنش های سیاسی در آستانه سال انتخاباتی این کشور عنوان کرده است.

بر اساس اعلام سازمان ملل، زندان های کنگو حدود 20 هزار زندانی را در خود جای داده اند که در این میان بیش از 400 درصد ظرفیت زندان اصلی پایتخت پر شده است. بر اساس مدارک این نهاد بین المللی، شلوغی بیش از حد زندان های جمهوری دمکراتیک کنگو باعث شده است که چندین نفر بر اثر خفگی جان خود را از دست بدهند.

بنا بر اعلام وزارت دادگستری کنگو، حدود یک هزار و 200 نفر از مجرمانی که دست کم یک چهارم مدت محکومیت خود را گذرانده باشند، بنا به تایید مدیر زندان و دادستان کل مشمول آزادی خواهند شد.

بر اساس این گزارش، حدود 800 زندانی دیگر نیز به دنبال حکم عفو جوزف کابیلا رییس جمهوری در هفته گذشته برای همه زندانیان 70 ساله به بالا که مرتکب جرائم سنگین نشده اند، آزاد خواهند شد.

رئیس جمهوری همچنین 9 نفر از اعضای یک جنبش جدایی طلب در جنوب غربی کنگو را عفو کرد.

کابیلا ماه میلادی گذشته فراخوانی در زمینه برگزاری گفت و گوی ملی به منظور هموار کردن راه برای انتخابات محلی، استانی و ملی منتشر کرده بود.

با این حال آغاز مذاکرات مزبور به دلیل امتناع احزاب مخالف اصلی به تعویق افتاده است. مخالفان این اقدام را دستاویزی برای محکم کردن جای پای کابیلا بر مسند قدرت می دانند.

کابیلا در سال های 2001، 2006 و 2011 به عنوان رئیس جمهوری دمکراتیک کنگو شد.

کنگو تولیدکننده مهم مس است که از زمان استقلال در سال 1960 تاکنون شاهد انتقال مسالمت آمیز قدرت نبوده است.

در جنگ داخلی سال های 1998 تا 2003، میلیون ها نفر از شهروندان این کشور بر اثر گرسنگی و بیماری جان خود را از دست دادند. این جنگ چندین قدرت منطقه ای را به ورطه درگیری کشاند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102480