سازمان کشورهای فرانسوی زبان: نیجر آمادگی برگزاری انتخابات را دارد

تاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ | عنوان: نيجر


سازمان بین المللی کشورهای فرانسوی زبان(فرانکوفون) اعلام کرد که سیستم ثبت نام انتخابات نیجر آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات پیش رو را دارد.


به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان بین المللی کشورهای فرانسوی زبان اعلام کرد که با تغییرات ایجاد شده در سیستم ثبت نام رای دهندگان نیجری، این کشور آمادگی کافی برای برگزاری انتخابات آتی را دارد؛ این تغییرات شامل حذف 300 شعبه رای گیری و 25 هزار رای دهنده ای است که دو بار در شمارش کلی محاسبه شده بودند.

در این انتخابات که قرار است در 21 فوریه (2 اسفند) برگزار شود، محمد ایسافو رییس جمهوری کنونی نیجر برای دومین بار نامزد ریاست جمهوری شده و احتمالا پیروز میدان خواهد بود؛ هرچند، منتقدان دولت را به افزایش سرکوب و استبداد در آستانه انتخابات متهم کرده اند.

در ماه دسامبر (آذر/دی) جناح مخالف روند ثبت نام رای دهندگان واجد شرایط را زیر سوال برد.

دولت نیجر چندی پیش توافق کرد که به منظور تضمین شفافیت روند انتخابات درخواست ناظر دهد، اما مخالفان از هیات گزینش کناره گیری و اعلام کردند که هیچ نامزدی برای این مسوولیت واجد شرایط نیست.

سیاکا سانگاره رییس کمیسیون نظارت بر روند ثبت نام انتخابات در سازمان کشورهای فرانسوی زبان گفت: آن چه برای بررسی به ما تسلیم شده قابل استفاده است، مشروط به این که توصیه های ارائه شده نیز به کار گرفته شوند.

همه طرف ها از جمله مقام های کمیسیون انتخابات از گزارش این سازمان استقبال کردند. اوسینی سالاتو سخنگوی مخالفان گفت: به نظر ما اکنون می توان انتخاباتی شفاف را در نیجر برگزار کرد.

نیجر کشوری فقیر با ذخایر سرشار از اورانیوم در غرب آفریقا و دارای سابقه ای طولانی از بی ثباتی و کودتا است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102465