اتحاديه آفريقا خواستار موافقت بوروندي با ورود نيروهاي صلحبان به اين کشور شد

تاریخ ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ | عنوان: بوروندي


اتحادیه آفریقا از دولت بروندی خواست با ورود نیروهای حافظ صلح به این کشور موافقت کند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در تماس با پی‌یر انکورونزیزا Pierre Nkurunziza رئیس جمهور بوروندی اعلام کرد اتحادیه آفریقا هدفی جزء کمک به دولت و ملت بوروندی دنبال نمی کند و به تعهدات خود برای دستیابی به راه حلی برای مشکلات کشورهای آفریقایی پایبند است.

وی افزود اتحادیه آفریقا برای دستیابی به بهترین راه حل که امکان استقرار نیروهای حافظ را در بوروندی تسهیل می کند آماده است تا هرچه سریعتر با دولت بوروندی وارد گفتگو شود.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا همچنین از طرف های درگیر در بوروندی خواست از گفتگوهای صلح که قرار است 28 دسامبر در اوگاندا ازسرگرفته شود حمایت کنند.

اتحادیه آفریقا اوایل این ماه اعلام کرد آماده است برای محافظت از جان غیرنظامیانی که در بحران بوروندی گرفتار شده اند پنج هزار نیروی حافظ صلح را به این کشور اعزام کند.

این پیشنهاد با مخالفت دولت بوروندی مواجه شد و سخنگوی رئیس جمهور بوروندی اعلام کرد این کشور نیازی به حضور این نیروها ندارد.

به گزارش خبرگزاری نم نیوز از بوجومبورا ، بحران در بوروندی ماه آوریل و به دنبال آن آغاز شد که پی‌یر انکورونزیزا اعلام کرد قصد دارد برای بار سوم در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود ؛ خبری که کودتایی نافرجام و ماهها اعتراضات خیابانی را به دنبال داشت.

سازمان ملل اعلام کرد دست کم 400 نفر در این اعتراضات کشته شدند و هزاران نفر این کشور را ترک کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102377