رهبر مخالفان موریتانی خواستار مغتنم شمردن مذاکرات شد

تاریخ ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ | عنوان: موريتاني


احمد سالم ولد بوحبینی رئیس دوره ای احزاب مخالف موریتانی از مخالفان و نظام حاکم بر این کشور خواست از فرصت مذاکره استفاده کنند.


به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه خبری مصری الیوم السابع روز شنبه گزارش داد، رئیس دوره ای انجمن ملی مخالفان موریتانی از آنچه که آن را اولین اجماع طرف ها در موریتانی در خصوص اندوه در مرگ فرزند رئیس جمهوری خواند ، اعلام کرد که این راهی عملی برای از بین بردن ناملایمات و مشکلات است.

ولد بوحبینی که ریاست انجمن مخالفان را برعهده دارد در بیانیه ای اعلام کرد ، مرگ احمد فرزند محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهوری موریتانی به مثابه منبری برای همه موریتانیایی ها از همه اقوام و رنگ و طرف هاست.

وی از دولت موریتانی و نظام حاکم بر این کشور و مقامات دولتی خواست رئیس جمهوری را در استفاده از این موقعیت یاری کنند و جلوی تحریک مخالفان را بگیرند و در مسیر صلح و راه نجات نایستند.

گروه های مخالف در موریتانی انتخابات ریاست جمهوری را که در جولای سال گذشته برگزار شد تحریم کردند زیرا به مقامات دولتی که از پاسخ به برخی از شرایط مربوط به اوضاع سیاسی و بازسازی ارتش و دستگاه امنیتی و بازنگری در وظایف سازمان های مدنی و شورای قانون گذاری سر باز زده بودند، اعتراض داشتند.

4 سال است که موریتانی در نتیجه قطع ارتباط بین حاکمان و مخالفان به بحران سیاسی دچار شده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102363