مقام سازمان ملل از برگزاری دور سوم مذاکرات صلح یمن در اتیوپی خبر داد

تاریخ ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ | عنوان: اتيوپي


نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در دیدار با چند عضو دولت مستعفی یمن، ضمن بررسی نتایج دور دوم مذاکرات در سوئیس از برگزاری دور سوم مذاکرات در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی خبر داد.


به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه خبری «المام نت»، «ولد شیخ» همچنین قرار است در این زمینه با «خالد بحاح» معاون رئیس جمهوری مستعفی یمن در ریاض گفت وگو کند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواستار مداخله جامعه بین المللی برای حمایت از صلح در یمن با وجود موانع زیاد شد و اعتماد ضعیف طرف های درگیر به یکدیگر را عامل تداوم بحران در این کشور دانست.

اسماعیل ولد شیخ احمد پیش از این در شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک از پیشرفت در مذاکرات دستیابی به توافق برای پایان دادن به بحران یمن تحت نظارت کمیته آتش بس و فراهم کردن تسهیلات کمک های بشردوستانه به یمن خبر داد.

عربستان به همراه برخی کشورهای عربی و با پشتیبانی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمن که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور هدف حملات جنگنده های کشورهای ائتلاف قرار گرفته که در اثر آن، هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک شهید، زخمی و آواره شدند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102339