سه عامل انتحاري در يکي از جزاير درياچه چاد کشته شدند

تاریخ ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ | عنوان: چاد


سه عامل انتحاري در يکي از جزاير درياچه چاد کشته شدند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از منابع امنیتی اعلام کردند چهار عامل انتحاری در یکی از جزایر دریاچه چاد بعد از اینکه گروهی از ساکنان محلی به نیت آنها پی بردند، بمب همراه خود را منفجر کردند که بر اثر آن سه نفر از مهاجمان کشته شدند ولی به هیچکس دیگر آسیبی نرسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از انجامنا، جزایر واقع در دریاچه چاد و آبراهه های آن به محلی برای اختفای تروریست های بوکو حرام تبدیل شده است. با اینکه مقر اصلی ستیزه جویان بوکو حرام در مناطق شمال شرقی نیجریه است ولی آنها با عبور از مناطق مرزی وارد خاک چاد، نیجر و کامرون می شوند.

این منابع گفتند این بمبگذاران بخشی از یک گروه هفت نفره بودند که با استفاده از قایقی موتوری از جزیره یوگو چاد به بازار هفتگی شهر بل (Bol) در حاشیه این دریاچه عزیمت می کردند.

به گفته یک مقام محلی که خواست نامش فاش نشود، روستائیان محل که به این افراد مشکوک شده بودند قصد داشتند از این افراد بازرسی بدنی به عمل آورند که در نتیجه آن چهار نفر از آنها بمب همراه خود را منفجر کردند و سه نفر دیگر از محل گریختند.

در ماه های اکتبر و دسامبر، بر اثر وقوع چندین بمبگذاری در شهر باگاسولا و نیز جزیره کولفوآ ده ها نفر جان باختند. چاد از آن زمان به بعد در این منطقه وضع فوق العاده اعلام کرده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102318