تحریم رژیم‌صهیونیستی توسط ۲۰۰ تن از اساتید دانشگاه‌های آفریقای‌جنوبی

تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ | عنوان: آفريقاي جنوبي


بیش از ۲۰۰ نخبه دانشگاهی در آفریقای‌جنوبی به جمع تحریم‌کنندگان اشغالگران صهیونست پیوستند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شماری از اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های آفریقای جنوبی اعلام کردند دعوت رژیم صهیونیستی را برای حضور در دانشگاه‌ها و نهادهای علمی آن رژیم در اراضی اشغالی فلسطین نخواهند پذیرفت.

به نوشته وبگاه صهیونیستی هاآرتص، بیش از 200 نخبه دانشگاهی در آفریقای‌جنوبی روز  سه‌شنبه در بیانیه‌ای حمایت خود را از تحریم علمی رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش هاآرتص، این افراد ضمن رد دعوت مؤسسات دانشگاهی رژیم صهیونیستی، تأکید کرده‌اند در همایش‌هایی که توسط نهادهای علمی آن رژیم برگزار شود نیز شرکت نخواهند کرد.

در بیانیه نخبگان دانشگاهی آفریقای‌جنوبی آمده است: «موضع ما تا زمانی که اسرائیل به نقض قوانین بین‌المللی و بی‌حرمتی به اصول جهانی حقوق‌بشر ادامه دهد، پابرجا خواهد بود.»

اشغال سرزمین فلسطین، نقض طاقت‌فرسای حقوق‌بشر و همچنین ادامه شهرک‌سازی‌های اشغالگران صهیونیست، ازجمله دلایل دیگری بود که امضاکنندگان بیانیه در توضیح اقدام جمعی خود به آنها اشاره کردند.

پیش از این بدنبال ادامه جنایات و اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسیطین، به‌ترتیب 600 و 120 نخبۀ دانشگاهی از کشورهای انگلیس و ایرلند به جمع تحریم‌کنندگان علمی اشغالگران صهیونیست پیوسته بودند.

رییس رژیم صهیونیستی، پیشتر در تاریخ ۲۸ مه سال جاری،‌ درپی رواج جنبش تحریم و انزوای صهیونیسم در جهان، اعلام کرده بود تحریم علمی، یک تهدید راهبردیِ دسته‌اول علیه این رژیم است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102220