چهارهزار کودک در ساحل عاج از بند کار در مزارع کشت کاکائو رها شدند

تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ | عنوان: ساحل عاج


مقام های مسئول در امر مبارزه با کار کودکان در ساحل عاج اعلام کردند که حدود چهار هزار کودک در این کشور از بند کار در مزارع زیر کشت کاکائو رها شده اند.


به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه از آبیجان پایتخت ساحل عاج مسئولان اجرای یک طرح ملی در این کشور برای مقابله با کار کردن کودکان همچنین گفتند که 23 نفر در این خصوص تحت محاکمه قرار گرفته اند.

قرار است تعداد کودکانی که در صنعت کشت و فرآوری کاکائو در ساحل عاج به کار گرفته می شوند، تا سال 2017 به میزان یک سوم کاهش یابد.

براساس اعلام دست اندرکاران یک برنامه جهانی به نام «طرح بین المللی کاکائو» که برای مقابله با بهره کشی از کودکان پایه گذاری شد، بین 300 هزار تا یک میلیون کودک در صنعت کشت کاکائو در ساحل عاج مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

در همین حال، قرار است حدود 20 میلیون یورو برای اجرای برنامه هایی به منظور حمایت بیشتر از کودکان و کاهش تعداد کارگران کودک در مزارع کشت کاکائو به میزان 70 درصد تا پایان سال 2020 هزینه شود.

چنانچه گفته می شود این مبلغ برای احداث مدارس بیشتر و تحول اقتصادی با هدف بازداشتن خانواده ها از کار کشیدن از کودکانشان اختصاص می یابد.

براساس این گزارش، ساحل عاج 35 درصد از تولید کاکائو در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102217