7 تن در تیراندازی های بوروندی کشته شدند

تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ | عنوان: بوروندي


رویترز: مردان مسلح مخالف دولت به اماکن نظامی بوجومبورا پایتخت کشور آفریقایی بروندی حمله کرده و در پی این حملات هفت نفر جان باختند.


به گزارش ایرنا، یکی از سربازان اماکن نظامی به خبرگزاری رویترز گفت: پنج مهاجم و دو سرباز در این درگیری ها جان باختند. مهاجمان در این حملات به سه مقر نظامی یورش بردند.


انفجارها و تیراندازی های شدید از نیمه شب جمعه به وقت محلی آغاز شد و صدای تیراندازی تا سپیده دم در پایتخت بوروندی شنیده می شد.ساکنین بوجومبورا می گویند بر خلاف ترافیک معمول ساعات آغازین روز، خیابانها و شهر خالی و خلوت است.
 

 

دولت بوروندی اعلام کرد جلسه هیأت دولت صبح روزجمعه تشکیل شده است و دسته های مسلح قصد داشتند تا زندانیان را آزاد کنند. علاوه بر درگیریهای بوجومبورا، دو شهر دیگر جنوب بوروندی نیز شاهد تیراندازی بودند.
 

 

بحران بوروندی آوریل (اردیبهشت)گذشته و در پی تمایل پیر انکورونزیزا (Pierre Nkurunziza) رئیس جمهوری این کشور برای شرکت در انتخابات پس از دو دور ریاست جمهوری آغاز شد. مخالفین وی این درخواست را ناقض توافق سال 2005 (1384) که به جنگ داخلی پایان داد، می دانند.
 

 

درپی این بحران، کودتایی نافرجام در ماه مه (خرداد) رخ داد و در ماه ژوئیه (تیر) یکی از ژنرال های عامل کودتا اعلام کرد که عاملین کودتا هنوز درپی براندازی رئیس جمهوری هستند. این اظهارات نگرانی هایی را در مورد بحرانی شدن اوضاع این کشور فقیر برانگیخت.
 

 

رویترز گزارش داد سایر کودتاگران دستگیر و دادگاهی شده اند و انکورونزیزا در ماه ژوئیه برنده یک انتخابات پرمناقشه شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102122