سنگال از همکاری با مپنا در عرصه انرژی استقبال کرد

تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ | عنوان: سنگال


اعلام آمادگی مدیرعامل گروه مپنا برای توسعه همکاری در عرصه انرژی سنگال، با استقبال سفیر تازه این کشور آفریقایی روبرو شد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای اطلاع رسانی مپنا، «عباس علی آبادی» در دیدار با «بابکر باء» سفیر تازه این کشور آفریقایی در تهران، گفت با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی این کشور در کناره ساحل اقیانوس اطلس، امکان بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر از طریق ساخت نیروگاه های بادی و خورشیدی و راه اندازی نیروگاه های برقابی وجود دارد.

 
وی همچنین آمادگی گروه مپنا را برای برگزاری دوره های آموزش کارکنان صنعت برق سنگال اعلام کرد.
 

 

«امیرمسعود امینی» مشاور مدیرعامل گروه مپنا، نیز تاکید کرد با عنایت به ویژگی های نیروگاه های موجود در سنگال، مپنا می تواند در توسعه نیروگاه های این کشور همکاری داشته باشد و افزون بر ساخت و توسعه نیروگاه ها، خدمات متنوع خود را نیز به بخش برق سنگال ارائه دهد.

 
سفیر سنگال در ایران نیز از گسترش همکاری های دوجانبه به منظور توسعه صنعت نیروگاهی و افزایش ظرفیت انرژی در کشور خود استقبال کرد.

 
بابکر باء به تقاضای روزافزون سنگال برای تولید برق و بهره برداری از آن در صنعت، اداره ها و خانه ها اشاره و تصریح کرد: با حضور مدیران شرکت برق سنگال (سنلک-SENELEC) در ایران و بازدید از کارخانه های گروه مپنا، امکان مذاکرات فنی با هدف گسترش همکاری های دوجانبه وجود دارد که به یقین به دستاوردهای مثبتی منجر خواهد شد.

 
سفیر سنگال در ایران در روزهای گذشته از کارخانه شرکت مهندسی و ساخت

ژنراتور مپنا (پارس)، سالن های ماشین کاری، مونتاژ ژنراتور و تولید توربین بادی بازدید کرد تا از نزدیک با بخشی از توانمندی های فنی و مهندسی این گروه آشنا شود.

 

مپنا، یک بنگاه اقتصادی ایرانی است که به همراه 39 شرکت زیرمجموعه خود، با نام «شرکت گروه مپنا» در زمینه ساخت نیروگاه های حرارتی، اجرای پروژه های نفت و گاز و توسعه حمل و نقل ریلی، به صورت پیمانکار اجرایی کلید در دست (یی.پی.سی-EPC) و سرمایه گذاری خصوصی (آی.پی.پی-IPP) فعالیت می کند.

 

جمهوری سنگال با 196 هزار و 190 کیلومترمربع مساحت در آفریقای غربی و حاشیه اقیانوس اطلس، میان گینه بیسائو و موریتانی واقع شده است.

 

شانزدهم آذرماه نیز مدیرعامل شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران گفت: مذاکراتی با کشور آفریقایی سیرالئون برای ساخت پالایشگاه، انبار نفت و ذخیره سازی نفت خام در این کشور انجام شده است.

 

بر پایه آمارهای منتشر شده، ایران در سال 2014 میلادی بیش از یکصد میلیارد دلار مبادلات تجاری با آفریقا داشت.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102082