يک ژنرال سابق بورکينافاسو به قتل رئيس جمهور پيشين اين کشور متهم شد

تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ | عنوان: بوركينافاسو


دادستانی نظامی بورکینافاسو عامل کودتای نافرجام 17 سپتامبر در بورکینافاسو را به دست داشتن در«‌ قتل »‌ رئیس جمهور این کشور در سال 1987 متهم کرد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری فرانسه از واگادوگو، یکی از اعضای دادستانی گفت : «‌ ژنرال دیاندره 12 نوامبر در بررسی پرونده قتل سانکارا به این کیفرخواست ها متهم شد : حمله، قتل و پنهان کردن جسد. »


تحقیق درباره مرگ سانکارا اواخر مارس 2015- پنج ماه پس از سقوط رژیم بلز کمپائوره- رئیس جمهور سابق این کشور که اواخر اکتبر 2014 پس از دو روز شورش مردمی از قدرت برکنار شد- آغاز شد. گفتگو درباره مرگ سانکارا طی 27 سال حکومت کمپائوره موضوعی ممنوعه بود.

 

ژنرال دیاندره دستیار ارشد کمپائوره و رئیس هنگ امنیتی ریاست جمهوری بود.

 

وی برای پایان دادن به حکومت انتقالی که پس از شورش مردمی و برکناری کمپائوره ایجاد شده بود تلاش کرد. شمار بسیاری از اعضای حکومت کمپائوره پیش از این در چارچوب تحقیق درباره مرگ سانکارا متهم شده اند.

 

سروان سانکارا 15 اکتبر 1987 پس از آنکه چهار سال در رأس قدرت بود، در کودتایی که سبب شد بلز کمپائوره قدرت را به دست گیرد، کشته شد. کمپائوره به اینکه فرماندهی کشته شدن سانکارا را به عهده داشته متهم شده است. 12 تن دیگر نیز همزمان با سانکارا کشته شدند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102068