مذاکره سیرالئون باایران برای ساخت پالایشگاه و انبار نفت در این کشور

تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷ | عنوان: سيرالئون


مدیرعامل شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران گفت: مذاکرتی با کشور آفریقایی سیرالئون برای ساخت پالایشگاه، انبار نفت و ذخیره سازی نفت خام در این کشور انجام شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی اصغر ساجدی» روز دوشنبه در نشست خبری با تشریح جزئیات برنامه ایران برای ساخت و خرید پالایشگاه در خارج از کشور گفت: تاکنون با تعدادی از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی برای ساخت و خرید پالایشگاه مذاکره شده است.

 
وی افزود: ایران در نظر دارد با خرید سهام پالایشگاه های خارج از کشور، فروش نفت خام خود را تضمین کند. براساس این طرح، نفت خام صادراتی ایران برای پالایش به این پالایشگاه ها ارسال خواهد شد.
 

 

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران ادامه داد: برخی از شرکت های بخش خصوصی ایران نیز برنامه هایی را برای مشکارکت در پروژه های پالایشی کشورهای آفریقایی و شرق آسیا دنبال می کنند که مذاکرات مربوط به آنها هنوز نهایی نشده است.
 

 

ساجدی ادامه داد: مذاکراتی با کشور سیرالئون انجام شده که براساس آن قرار است در گام نخست انبارهای ذخیره سازی نفت در این کشور آفریقایی ساخته شود.
 

 

در گام بعدی نیز قرار است در این کشور پالایشگاه احداث کنیم.

 

وی یادآورشد: تاکنون مذاکراتی برای خرید سهام پالایشگاه در کشورهای هند، برزیل، آفریقای جنوبی، مالزی و اندونزی انجام شده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102061