پيشي گرفتن نامزد حزب حاکم بورکينافاسو در انتخابات پارلماني

تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ | عنوان: بوركينافاسو


نامزدهاي حزب حاکم در انتخابات پارلماني بورکينافاسو از رقباي خود پيشي گرفتند .


به گزارش واحد برونمرزي، بر اساس اولين نتايج منتشر شده از انتخابات پارلماني هفته پيش بورکينافاسو، "جنبش مردم براي توسعه" (MPP) با تصاحب 55 کرسي از 127 کرسي پارلمان، از رقباي خود گوي سبقت را ربود.

 
اما روش مارک کريستان کابوره Roch Marc Christian Kaboré نامزد اين حزب که به تازگي در انتخابات رياست جمهوري پيروز شد، براي تصويب لوايح خود در پارلمان همچنان به تشکيل ائتلاف با ساير احزاب نيازمند است.
 

 

حزب "اتحاد براي توسعه و تغيير"(UPC), اصلي ترين رقيب حزب حاکم با تصاحب 33 کرسي در پارلمان در رتبه دوم قرار گرفته است. حزب "کنگره براي دمکراسي و توسعه" (CDP - حاکم سابق ) 18 کرسي را تصاحب کرد و سوم شد. با توجه به ممنوعيت نامزدي حدود 50 تن از سران کنگره براي دمکراسي و توسعه، کسب اين تعداد از کرسي هاي پارلمان براي اين حزب يک موفقيت قلمداد مي شود.

 

دولت انتقالي بورکينافاسو با تصويب قانوني از نامزدي تمامي کساني که از طرح بلز کمپائوره رئيس جمهوري پيشين براي اصلاح بند انتخاباتي قانون اساسي حمايت کرده بودند، جلوگيري کرد. کمپائوره در اکتبر سال 2014 و پس از تظاهرات گسترده مخالفان از کشور گريخت و از سمت خود استعفا کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=102007