آفریقای جنوبی و چین 26 موافقتنامه امضاء کردند

تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ | عنوان: آفريقاي جنوبي


آفریقای جنوبی و چین در پرتوریا با حضور روسای جمهوری دو کشور 26موافقتنامه همکاری در زمینه های مختلف امضاء کردند.


به گزارش ایرنا، به نقل از رویترز از پرتوریا ، شین جین پینگ رئیس جمهوری چین بعداز ظهر چهارشنبه برای دیدار با جاکوب زوما و همچنین شرکت در یک کنفرانس تجاری وارد پرتوریا شد.

 
زوما در کنفرانس خبری پس از مراسم امضای موافقتنامه های همکاری، سفر رئیس جمهوری چین به آفریقای جنوبی را تاریخی نامید و گفت که درباره راه های گسترش همکاری ها از جمله در زمینه مبارزه با گرم شدن زمین بحث و گفت و گو شد.
 

 

میزان مبادلات تجاری دو کشور در چهار سال منتهی به سال 2013 بیش از دو برابر شده و به 19 میلیارد دلار رسیده است.
 

 

رئیس جمهوری چین در این سفر همچنین روز جمعه ریاست مشترک کنفرانس «مجمع همکاری چین - آفریقا» را بر عهده خواهد داشت که انتظار می رود روسای دولت چندین کشور آفریقایی در آن شرکت کنند.
 

 

شی در بیانیه ای گفته است که این اجلاس نقطه عطفی در گسترش روابط چین - آفریقا خواهد بود.
 

 

انتظار می رود بحث های این کنفرانس حول این موضوع باشد که آیا چین در وضعیت کندی رشد اقتصادی خود می تواند وام های جدیدی به کشورهای آفریقایی اعطا کند یا خیر و همچنین برخی کشورهای آفریقایی خواستار انتقال فناوری و استمهال وام های خود شوند.

 

رئیس جمهوری چین روز سه شنبه سفر آفریقایی خود را با دیدار از کشور زیمبابوه آغاز کرد. شی در زیمبابوه 10 موافقتنامه تجاری از جمله سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای احداث بزرگترین نیروگاه حرارتی این کشور امضاء کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=101989