رئيس جمهور موريتاني سازمان هاي حقوق بشري را به ايجاد اختلاف در کشورش متهم کرد

تاریخ ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ | عنوان: موريتاني


رئیس جمهور موریتانی شب در کنفرانسی خبری سازمان های مدافع حقوق بشر را به ایجاد « نفرت و اختلاف » بین جوامع عرب و سیاه پوستان موریتانی متهم کرد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ولد عبدالعزیز به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد استقلال موریتانی گفت :« مطرح کردن مسئله ( قربانیان سیاه پوست آفریقایی از 1989 تا 1991 ) پس از راه حل هایی که با افراد ذیحق پیدا شد، فقط شیوه ای برای تشویق به نفرت و اختلاف بین شهروندان این کشور است .»


شمار زیادی از سازمان های مدافع حقوق بشر در موریتانی شنبه در بیانیه هایی « اعدام 28 نظامی آفریقایی سیاه پوست (‌به اتهام کودتا)‌را در منطقه اینال (شمال) در زمان ریاست جمهوری معاویه ولد طایا » محکوم کردند.

 

به گفته این سازمان های غیر دولتی، « 28 نوامبر ، ‌روز استقلال ملی ، به عنوان روز عزا و نه جشن در موریتانی » محسوب می شود.

 

این سازمان های غیر دولتی همچنین سرنوشت آوارگان سابق سیاه موریتانی در سنگال را محکوم و اعلام کردند این آوارگان به ویژه به سبب شرایط بد اجتماعی در کشور خود آواره محسوب می شوند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نواکشوت ، این آوارگان سابق پس از خشونت های بین قومی بین دو کشور در سال 1989 به سنگال نفی بلد شدند.

 

این مناقشه بین قومی به آواره شدن شمار زیادی از ساکنان دو کشور منجر شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=101972