پلیس آفریقای جنوبی حکم بازداشت چهار مقام صهیونیست را صادر کرد

تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ | عنوان: آفريقاي جنوبي


گروه «جنبش تحریم اسرائیل در آفریقای جنوبی» اعلام کرد: پلیس این کشور حکم بازداشت چهار نفر از مقامات ارشد سابق رژیم صهیونیستی را در ارتباط یا حادثه کشتی مرمره در سال 2010 صادر کرد.


به گزارش ایرنا، به نقل از روزنامه هاآرتص، جنبش تحریم اسرائیل در آفریقای جنوبی در بیانیه ای افزود: این احکام در واکنش به شکایت «گادیجا دیویس» یکی از اتباع آفریقای جنوبی صادر شد که هنگام حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی ترکیه ای که در صدد حمل کمک های بشردوستانه به نوار غزه بود، در این کشتی حضور داشت.


طبق اعلام این جنبش، پلیس آفریقای جنوبی حکم بازداشت «گابی اشکنازی» رییس سابق ستاد مشترک، «الیزر ماروم» فرمانده سابق نیروی دریایی، «عاموس یادلین» رییس سابق اطلاعات ارتش و «اویشای بوی» فرمانده سابق اطلاعات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را صادر کرد.

به گفته وکیل دیویس، این افراد به محض ورود به آفریقای جنوبی بازداشت خواهند شد.
نیروهای رژیم صهیونیستی در سال 2010 با حمله به کشتی مرمره، 9 شهروند ترکیه را به قتل رساندند.

این کشتی در قالب کاروان آزادی، ضمن حمل کمک های انساندوستانه، قصد داشت برای شکستن محاصره منطقه غزه اقدام کند. افراد حاضر در این کاروان دریایی و از جمله این 9 شهروند مقتول ترکیه نیز فعالان صلح طلب و حامی فلسطین بودند.

در این حمله شمار زیادی نیز زخمی شدند.

این حادثه منجر به بحران سیاسی در روابط آنکارا - تل آویو شد. به دنبال این حادثه، ترکیه سفیر خود را از اسرائیل فراخواند. نخست وزیر ترکیه، عذرخواهی تل آویو و پرداخت غرامت را شرط عادی سازی روابط اعلام کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=101774