کمیته انتخابات نیجر شکایت جناح مخالف را پذیرفت

تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸ | عنوان: نيجر


کمیته انتخابات نیجر با پذیرش شکایت های جناح مخالف به وجود اشتباهها در فهرست های انتخاباتی این کشور اذعان کرد.


به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سابیو گایا معاون هماهنگ کننده کمیته انتخابات نیجر روز یکشنبه گفت: اشکالاتی در فهرست های انتخاباتی وجود دارد که برخی از آن ها به اشتباههایی مربوط می شود که در روند ثبت نام صورت گرفته و برخی دیگر نیز به باجه های رای گیری مربوط می شود.


دو هفته قبل هزاران شهروند نیجر در اعتراض به مقدمات انتخابات این کشور تظاهرات کرده و خواستار نظارت دولت محمد یوسف شدند.

یوسف به عنوان یکی از شخصیت های مهم در مبارزه با گروه های افراطی در غرب آفریقا، نامزد حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری آتی نیجر شده و با توجه به تشتت جناح مخالف متفرق که یکی از رهبرانش نیز در زندان به سر می برد، انتظار می رود پیروز این میدان باشد.

انتخابات ریاست جمهوری نیجر قرار است در فوریه (بهمن/اسفند) 2016 برگزار شود.

وی اضافه کرد که این اشتباهات تا 22 نوامبر (1 آذرماه) تصحیح خواهد شد. قرار بود فهرست نهایی تا پایان ماه اکتبر (9 آبان) تحویل کمیسیون ملی مستقل انتخابات شود.

روز شنبه حما آمادو از رهبران جناح مخالف نیجر به هنگام ورود به این کشور در فرودگاه نیامی (پایتخت) دستگیر شد؛ یک سال پیش وی پس از آن که در زمینه قاچاق نوزادان مورد اتهام قرار گرفت نیجر را ترک کرد.

به گفته منابع امنیتی نیجر، آمادو که متحد پیشین یوسف بود همان شب به زندانی در 160 کیلومتری شال شرقی این کشور فرستاده شد. وی اتهامات وارده را سیاسی دانسته و آن ها رد کرده است.

رقیب دیگر یوسف عبدو لابو است که رسما از سوی حزب کنگره اجتماعی و دمکراتیک به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی شد.

لابو نیز مدت کوتاهی را به اتهام دست داشتن در قاچاق نوزاد از نیجریه به نیجر در زندان سپری کرده است؛ وی نیز این اتهامات را رد می کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=101749