بازداشت رهبر جناح مخالف نیجر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰ | عنوان: نيجر


حما آمادو رهبر جناح مخالف نیجر روز شنبه پس از ورود به پایتخت این کشور در فرودگاه دستگیر شد.


به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حما آمادو رییس پیشین پارلمان ملی نیجر و از متحدان سابق محمد یوسف رییس جمهوری، ماه گذشته وعده داد که برای حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری به کشورش باز می گردد.


وی روز شنبه به محض ورود به فرودگاه نیامی توسط پلیس بازداشت شد.

او پارسال پیش از بازجویی در زمینه اتهامات مربوط به قاچاق نوزادان از نیجریه برای فروش به زوج های ثروتمند در نیجر، این کشور را ترک کرد. دولت نیجر هشدار داده بود که در صورت ورود حما وی را بازداشت می کند.

به گفته پلیس نیجر، در جریان بازداشت های دیروز، چندین نفر از حامیان وی نیز که برای استقبال به فرودگاه آمده بودند، بازداشت شدند.

یک مقام امنیتی گفت: در میان بازداشت شدگان چند نفر از اعضای دفتر حزب سیاسی حما نیز وجود دارند. مدیران دو شبکه تلویزیونی خصوصی در نیجر نیز اعلام کردند که چهار خبرنگارشان در همین رابطه بازداشت شدند.

حما که اتهامات وارده را سیاسی دانسته و آن ها را رد کرده است، تا پیش از حضور در دادگاه در زندان خواهد بود.

وی پس از آن که در نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری سال 2011 سوم شد، در دور دوم همین انتخابات با حمایت از یوسف در پیروزی وی نقش مهمی ایفا کرد.

هرچند پس از تشکیل دولت وحدت ملی توسط یوسف، حما با یکجانبه خواندن اقدام وی به جناح مخالف پیوست.

انتخابات ریاست جمهوری نیجر قرار است در فوریه 2016 (بهمن/اسفند) آینده برگزار شود. یوسف به عنوان نامزد حزب حاکم در این رقابت ها حضور خواهد داشت و پیش بینی می شود دور دوم قدرت را نیز به دست گیرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=101727