کشف و ضبط 620 بمب و بسته انفجاری از یک اتوبوس در شمال نیجر

تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ | عنوان: نيجر


به گزارش منابع محلی، نیروهای امنیتی نیجر 620 بمب و بسته انفجاری را که در یک اتوبوس در شمال این کشور جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز عربی و به نقل از رادیو دولتی نیجر، نیروهای امنیتی شهر آگادیز در شمال این کشور، در بازرسی از یک اتوبوس این مقادیر زیاد بمب و بسته انفجاری را کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین پلیس نیجر 6 نفر را که با خود تعدادی اسلحه، مهمات و ادوات نظامی به همراه داشتند، در یکی از مناطق این کشور دستگیر کردند.

آگادیز کانون قاچاق مواد مخدر، سلاح و مهاجران غیرقانونی در نیجر است و از مناطق بحرانی در غرب آفریقا به شمار می آید؛ این شهر همچنین صحنه حضور تندروهای اسلامی است.

از ابتدای سال جاری میلادی گروه تروریستی تکفیری بوکوحرام حملات مرگباری در منطقه 'دیفا' در نیجر علیه مردم بی دفاع انجام داده که موجب وحشت ساکنان منطقه شده و نیروهای ارتش نیجر نیز تاکنون موفقیت اندکی در برخورد با این گروه داشته اند.

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که دهها هزار نفر از ساکنان کشور آفریقایی 'نیجر' از ابتدای سال میلادی جاری از بیم اقدامات گروه تکفیری- تروریستی بوکوحرام محل زندگی خود را ترک کرده و آواره شده اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=101682