احتمال اعزام نيروي صلحبان سازمان ملل به بوروندي

تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ | عنوان: بوروندي


سازمان ملل متحد قصد دارد در صورت افزایش خشونت ها در بوروندی ، امکان اعزام نیروی صلحبان از جمهوری دموکراتیک کنگو به بوروندی را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یکی از دیپلمات های شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواست نامش فاش نشود با اشاره به خشونت های بروندی گفت در صورت ادامه درگیری ها در این کشور، یکی از گزینه ها این است که نیروی صلحبان سازمان ملل متحد در جمهوری دموکراتیک کنگو از طریق مرز مشترک با بروندی به این کشور اعزام شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، فرانسه در پیش نویس قطعنامه ای که روز دوشنبه آن را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد از جامعه بین المللی خواست به خشونت های بروندی پایان دهد.

به علاوه، فرانسه در پیش نویس این قطعنامه از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل خواسته است تا پانزده روز دیگر تدابیری را با هدف تقویت حضور نیروی صلحبان سازمان ملل متحد در بروندی اتخاذ کند.

با وجود این ، استقرارنیروی صلحبان سازمان ملل متحد در بروندی نظر مساعد مقامات این کشور و یا تصمیم شورای امنیت را می طلبد.

سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد که کشورش درماه نوامبر ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد روز چهارشنبه در گفتگو با مطبوعات تاکید کرد مذاکرات در خصوص این قطعنامه پیشرفت سریعی دارد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=101680