حضور مستشاران نظامی آمریکا در نیجر

تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ | عنوان: نيجر


تلویزیون دولتی نیجر از حضور بیش از 30 مستشار نظامی آمریکایی در نیجر تحت عنوان آموزش نیروهای محلی برای مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شبکه تلویزیون دولتی نیجر اعلام کرد که یونیس ردیک سفیر آمریکا در نیامی (پایتخت نیجر) جمعه گذشته از پایگاه نظامیان آمریکایی در شهر آگادز مشرف به صحرای شمالی این کشور دیدن کرد.

یک مقام نظامی نیجر نیز در این خصوص گفت: آموزش نظامیان توسط مستشاران آمریکایی از اواسط اکتبر (مهر/آبان) آغاز شده و در این طرح بیش از یکصد سرباز نیجری تعلیم خواهند دید.

حضور نظامی مستشاران آمریکایی در نیجر جدیدترین نشانه نزدیکی واشنگتن به نیامی است. آمریکا اواخر ماه اکتبر (آبان) نیز دو فروند هواپیمای نظامی به نیجر اهدا کرد.

به نوشته رویترز، عملیات نظامی مستقیم آمریکا در کشورهای نوار ساحل-صحرا در آفریقا تحت عنوان مبارزه با شبه نظامیان افراط گرا، از جمله بوکوحرام به حملات کوتاه محدود شده است، اما آمریکا هر سال برنامه آموزش نیروهای منطقه ای از جمله نظامیان نیجری را در دستور کار خود دارد.

نیجر در میانه کریدوری صحرایی بین منطقه ناآرام در شمال مالی و جنوب لیبی قرار گرفته است که هر دو منطقه قلمرو شبه نظامیان افراط گرا از جمله گروه های وابسته به القاعده محسوب می شوند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=101609