معاون رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی وارد تهران شد

تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ | عنوان: آفريقاي جنوبي


معاون رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به منظور رایزنی و آماده سازی سفر آتی رئیس جمهور این کشور به ایران، وارد تهران شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سریل رامافوزا» معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی که به منظور انجام سفری سه روزه و در پاسخ به دعوت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و برای رایزنی با مقامات کشورمان و همچنین آماده سازی سفر آتی رئیس جمهور آفریقای جنوبی به جمهوری اسلامی ایران ساعتی پیش وارد تهران شد، قرار است بعدازظهر روز شنبه در سعدآباد مورد استقبال رسمی جهانگیری قرار گیرد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس از سفر راما فوزا معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی به تهران در روز شنبه خبر داده بود و گفت:‌ معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی در این سفر که به دعوت اسحاق جهانگیری صورت می‌گیرد، مقدمه سفر رئیس جمهور آفریقای جنوبی به جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌سازد.

معاون وزیر خارجه همچنین گفت: همزمان با مذاکرات معاونان روسای جمهور دو کشور، هیأتی متشکل از 160 بازرگان و صاحبان صنایع و سرمایه آفریقای جنوبی در تهران حضور و با همتایان خود در بخش خصوصی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فارس، فردا قرار است همایش همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی با حضور تجار و بازرگانان دو کشور توسط سازمان توسعه تجارت برگزار شود.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه مصمم هستیم روابط خود را در دوره پسابرجام با قاره آفریقا بیش از پیش گسترش دهیم، اظهار داشت: روابط تهران و پرتوریا بسیار خوب و رو به پیشرفت است و در دو سال گذشته وزرای خارجه دو کشور نقش مهمی در توسعه روابط ایفا کرده‌اند.

وی ادامه داد: تابستان سال جاری نیز کمیسیون عالی و همچنین کمیته مشترک سیاسی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در تهران برگزار شد.

به گزارش فارس، رئیس جمهور آفریقای جنوبی قرار است به دعوت حسن روحانی به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=101585