بمباران پایگاه بوکوحرام در نیجر و بازداشت 20 تروریست

تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ | عنوان: نيجر


مقامات امنیتی نیجر از بمباران یک پایگاه تروریست های گروه بوکوحرام و دستگیری بیش از 20 تروریست وابسته به این گروه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، به نقل از گزارش خبرگزاری رویترز از نیامی، مقامات مزبور گفتند که عملیات نیروی هوایی نیجر در پی کشته شدن یک نظامی نیجری در جریان انفجاری در نزدیکی منطقه دریاچه چاد، آغاز شد.

یک افسر نظامی نیجر با اعلام اینکه نیروی هوایی این کشور موفق به انهدام پایگاه بوکوحرام شد، در خصوص تعداد کشته شدگان در جریان این حمله اظهار بی اطلاعی کرد.

عناصر گروه تروریستی بوکوحرام غالباً در شمال شرقی نیجریه مستقر هستند و بارها منطقه دریاچه چاد از جمله منطقه مرزی دیفا در جنوب نیجر را مورد حمله قرار داده اند.

پارلمان نیجر چندی پیش با تمدید وضع فوق العاده در منطقه دیفا به منظور بهبود اوضاع امنیتی در این منطقه موافقت کرد.

کشورهای کامرون، چاد، نیجر و نیجریه که به طور مستقیم از جنایت های بوکوحرام آسیب دیده اند، به همراه کشور بنین تصمیم دارند ارتشی مشترک متشکل از هشت هزار و 700 نفر برای مقابله با بحران منطقه ای این گروه تروریستی تشکیل دهند.

به گفته مقام ارشد سازمان ملل در غرب آفریقا، این نیروی ضربتی به محض پایان فصل بارندگی، عملیات خود علیه تروریست های بوکوحرام را آغاز کند.

از آغاز تحرکات و حملات بوکوحرام در سال 2009، دستکم 17 هزار نفر عمدتاً در نیجریه کشته و بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر بی خانمان شده اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=101536