تصویب قانون جنجال برانگیز مطبوعاتی در توگو و انتقاد روزنامه نگاران

تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۷ | عنوان: توگو


روزنامه نگاران در کشور توگو از پارلمان این کشور به دلیل تصویب قانون جدید و جنجال برانگیزی در زمینه مطبوعات انتقاد کردند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه از شهر لومه پایتخت توگو، قانون مصوب پارلمان خطر زندانی شدن نقض کنندگان قوانین مطبوعات را در بر دارد.

هشت سازمان رسانه ای با ظالمانه خواندن این قانون، اعلام کردند که قانون مصوب، نظامنامه حاکم بر صنعت رسانه این کشور را تضعیف می کند.

سازمان های مزبور با متهم کردن مقام های توگو به تلاش برای محدودیت مطبوعات، خواستار بسیج روزنامه نگاران و فعالان مدافع حقوق بشر و مبارزه برای آزادی مطبوعات شدند.

به موجب قانون جدید، انتشار اخبار کذب، مغرضانه و افتراآمیز و همچنین ایجاد یا افزایش احتمال زیر پاگذاشتن صلح می تواند با مجازات 6 ماه تا 2 سال زندان همراه باشد.

فرد متهم همچنین براساس این قانون به پرداخت جریمه نقدی محکوم می شود.
روزنامه نگاران و اصحاب رسانه در توگو پیشتر نیز از دولت این کشور به دلیل سرکوب منتقدان مطبوعاتی انتقاد کرده اند.

دهها روزنامه نگار در توگو چندی پیش در مقابل مقر پلیس لومه تحصن کردند و خواستار آزادی همکار بازداشتی خود شدند.

دیده بان مدافع حقوق اصحاب رسانه موسوم به گزارشگران بدون مرز، کشور توگو را در شاخص آزادی مطبوعات در رده هشتادم قرار داده است.

دیده بان مزبور گفته است که رسانه های مستقل به ویژه نشریات آنلاین از زمان انتخاب دوباره و جنجال برانگیز «فوره ناسینگیه» در انتخابات ریاست جمهوری توگو در اوایل سال جاری، از انتشار اخبار و مطالب منع شده اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=101501