دادگاه قانون اساسي گينه پيروزي آلفا کانده را در انتخابات رياست جمهوري تاييد کرد

تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ | عنوان: گينه


دادگاه قانون اساسی گینه انتخاب مجدد آلفا کانده را در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور تایید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دادگاه قانون اساسی گینه پیش از تایید انتخاب مجدد آلفا کانده، درخواست ابطال پیروزی وی را که سه نفر از هفت رقیب وی مطرح کرده بودند، در جلسه علنی این دادگاه رد کرد.

کلفا سال (Kèlèfa Sall)، رئیس دادگاه قانون اساسی گینه در پاسخ به سه دادخواست برای ابطال دور نخست انتخابات 11 اکتبر، فقط نزدیک به 45 دقیقه به قرائت حکم دادگاه پرداخت. دادگاه این دادخواست ها را نخست قابل قبول دانسته بود، اما در نهایت با اشاره به فقدان ادله رد کرد.

وی سپس نتایج قطعی آرای هر یک از نامزدها را اعلام کرد که در مقایسه با نتایج اولیه اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات ملی در 17 اکتبر، اندکی تغییر کرده بود.

دادگاه در نهایت اعلام کرد «آلفا کانده، نامزد حزب مجمع مردمی گینه با کسب 2284827 رای برابر با 57/84 درصد آراء، یک دوره دیگر از 21 دسامبر سال 2015 تا 21 دسامبر سال 2020 به ریاست جمهوری گینه انتخاب شده است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کوناکری، سه نفر از هشت نامزد ریاست جمهوری که هر یک اندکی بیش از یک درصد آراء را کسب کرده بودند، با ارائه دادخواستی به دادگاه قانون اساسی ابطال دوره نخست انتخابات ریاست جمهوری را خواستار شده بودند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=101422