مقام غنایی درباره عضو گیری داعش در کشورش هشدار داد

تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ | عنوان: غنا


معاون وزیر آموزش غنا درباره فعالیت های گروه تکفیری داعش برای جذب تروریست در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن، ساموئل اوکودزتو ابلاکوا معاون وزیر آموزش غنا اخیرا در کنفرانس مسلمانان این کشور به نقل از آژانس امنیت ملی از فعالیت داعش در زمینه جذب تروریست به ویژه در دانشگاه های غنا خبر داده است.

ابلاکوا گفت: آژانس امنیت ملی گزارش مشروحی را درباره برخی تحولات در نهادهای آموزشی، پردیس دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در اختیار ما قرار داده است که از فعالیت های داعش در عضو گیری حکایت دارد.

دو ماه پیش رسانه ها از پیوستن دو مرد غنایی به گروه تروریستی داعش خبر دادند. اطلاعات به دست آمده از آژانس های امنیتی این کشور غرب آفریقا نشان می دهد که یک دانشجوی 25 ساله دانشگاه در غنا به همراه فردی دیگر به داعش پیوسته است.

ابلاکوا در این خصوص گفت: باعث تاسف است که دو نفر از دانشجویانمان را از دست دادیم. نهادهای امنیتی در حال همکاری با شرکای بین المللی هستند تا ببینند که آیا می توان این دانشجویان را می توان به کشور بازگرداند یا خیر.

وی همچنین اعلام کرد که احتمال می رود این دو نفر در مسیر سوریه برای پیوستن به داعش باشند.

معاون وزیر آموزش غنا ابراز امیدواری کرد که ابتکار عمل جدید در زمینه تاسیس صندوق حمایت از دانشجویان مسلمان بتواند از پیوستن آن ها به گروه های افراطی جلوگیری کند.

هماهنگ کننده امنیت ملی غنا گفته است که گروه تروریستی داعش با ارائه پیشنهادهای مالی سعی در جذب جوانان این کشور دارد.

گروه تروریستی-تکفیری داعش که از حمایت مالی و تسلیحاتی غرب و هم پیمانانش برخوردار است، علاوه بر سوریه و عراق، با نفوذ به برخی کشورهای آفریقایی، از جمله مصر، لیبی و اکنون غنا، جای پایی برای خود در این کشورها باز کرده است.

تروریست های داعش تاکنون جنایات زیادی را در کشورهای مختلف رقم زده اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=101088