دبيرکل سازمان ملل خشونت ها در بورکينافاسو را محکوم کرد

تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ | عنوان: بوركينافاسو


دبیرکل سازمان ملل در مورد اوضاع بورکینافاسو ابراز نگرانی و خشونت ها در این کشور علیه غیرنظامیان را محکوم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بنا بر اعلام رسانه ها، فرماندهان ارتش بورکینافاسو روز دوشنبه از کودتاچیان خواستند خود را تسلیم کنند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از نیویورک (مقر سازمان ملل)، استفان دوژاریک سخنگوی بان کی مون روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک گفت : « دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از نیروهای دفاعی و امنیتی بورکینافاسو، به ویژه گارد امنیتی ریاست جمهوری می خواهد خویشتنداری کنند و به حقوق بشر و امنیت همه شهروندان این کشور احترام بگذارند. وی همچنین از همه طرف های درگیر در این کشور می خواهد به خشونت متوسل نشوند.»

وی با بیان این که بان کی مون از نزدیک تلاش های میانجی گرانه کشورهای منطقه را برای حل بحران بورکینافاسو دنبال می کند، افزود وی اوایل این هفته با مکی سال، رئیس جمهور سنگال در این باره گفتگو کرد.

این سخنگو خاطرنشان کرد : « دبیرکل سازمان ملل همچنین بار دیگر خواستار از سرگیری فوری انتقال سیاسی این کشور، طبق قانون اساسی بورکینافاسو و منشور انتقال قدرت شد. عاملان کودتا و پیامدهای آن باید پاسخگوی اقدام خود باشند.»

وی افزود محمد ابن شامباس، نماینده ویژه بان کی مون در امور غرب آفریقا به منظور حمایت از انتقال سیاسی در بورکینافاسو، همچنان به همکاری با جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، اتحادیه افریقا و دیگر شرکای بین المللی ادامه می دهد.

شامباس روز دوشنبه به ابوجا (نیجریه) رفت. قرار است امروز نیز نشست فوق العاده سران جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا برگزار شود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=100762