ميانجي‌گري براي حل بحران بورکينافاسو هنوز به نتيجه نرسيده است

تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ | عنوان: بوركينافاسو


ميانجي‌گري براي حل بحران بورکينافاسو هنوز به نتيجه نرسيده است

به گزارش واحد مرکزی خبر، ژیلبر دیاندِره مرد جدید قدرتمند بورکینافاسو و وفادار به بلز کمپائوره رئیس جمهور سابق اعلام کرد در پایان نشست او با ماکی سال و توماس تونی یایی رؤسای جمهور سنگال و بنین در واگادوگو هیچ تصمیمی گرفته نشد.

دیاندره گفت:‌« گفتگوهای بسیار مفیدی با این دو رئیس جمهور داشتم. ترجیح می دهم اظهارنظری نکنم زیرا در حال حاضر هنوز هیچ تصمیمی نگرفتیم».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واگادوگو، وی افزود: « پیشنهادهایی از سوی این دو شخصیت بلندپایه مطرح شد و احتمالا دیداری روز شنبه به منظور جمع‌بندی گفتگوهای انجام شده، صورت خواهد گرفت. ترجیح می دهم در مورد جزییات آنچه که در موردش صحبت کردیم، حرفی نزنم».

ماکی سال رئیس دوره‌ای جامعه کشورهای اقتصادی غرب آفریقا در حال حاضر به منظور تلاش برای حل بحران بورکینافاسو در واگادوگو به سر می برد.

وی پیش از دومین گفتگویش با ژنرال دیاندره گفت باید فضای آشتی ملی و عذرخواهی برقرار و خشونت‌ها متوقف شود.

سال و بونی یایی روز شنبه به رایزنی‌های خود ادامه می دهند و قرار است بار دیگر با دیاندره دیدار کنند.

ماکی سال در بحران سیاسی در بورکینافاسو پس از سرنگونی بلز کمپائوره در اکتبر سال 2014 فرستاده جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا به این کشور بود.

گارد ریاست جمهوری بورکینافاسو روز چهارشنبه با حمله به نشست هیأت وزیران میشل کافانو رئیس جمهوری موقت را به همراه نخست وزیر و سایر مقامات از جمله تعدادی از وزرای این کشور دستگیر کردند.

کافانو و دو تن از وزیرانش جمعه آزاد شدند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=100700