عفو بین الملل:بوکوحرام از سال گذشته حدود 400 نفر را در کامرون کشته است

تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ | عنوان: كامرون


سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه گزارش داد که تروریست های بوکوحرام حدود 400 غیرنظامی را از سال گذشته در شمال کامرون به قتل رسانده اند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه از شهر یائونده، عفو بین الملل اعلام کرد که گزارش خود را با تکیه بر 3 ماموریت تحقیقاتی در سال 2015 تهیه کرده است.

در گزارش این سازمان عنوان شده که گروه بوکوحرام از ژانویه 2014 جان دستکم 380 غیرنظامی را در شمال کامرون گرفته است.

عفو بین الملل همچنین خبر داد که نیروهای امنیتی کامرون در واکنش به حملات بوکوحرام، به روستاهای منطقه شمالی این کشور یورش برده و بیش از یکهزار نفر از جمله کودکان را بازداشت کرده اند.

در همین حال، دستکم 25 نفر در زندان های کامرون جان سپرده و بیش از 130 نفر نیز ناپدید شده اند.

«آلیونه تین» مدیر عفو بین الملل در غرب و مرکز آفریقا گفت که با حمله بوکوحرام به کامرون، غیرنظامیان به شدت در معرض خشونت قرار گرفته اند.

وی یادآور شد که عناصر بوکوحرام با کشتارهای غیرهدفمند، تخریب اموال غیرنظامیان، آدم ربایی و استفاده از کودکان به عنوان بمب گذاران انتحاری، مرتکب جنایات جنگی شده اند.

وی همچنین اعلام کرد که نیروهای امنیتی کامرون نیز در واکنش به حملات بوکوحرام، غیرنظامیان را به واسطه اعمال زور مفرط کشته اند و شماری را به طور خودسرانه بازداشت و در شرایط غیرانسانی نگه داشته اند که این رویکرد منجر به مرگ دهها نفر شده است.

بوکوحرام در جریان 6 سال حمله و اقدام تروریستی در نیجریه، به منطقه شمالی کامرون نیز یورش برده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=100661