بزرگترین نیروگاه خورشیدی در غنا

تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ | عنوان: غنا


بزرگترین نیروگاه خورشیدی آفریقا در دشت های کشور 'غنا' احداث شد که این نیروگاه با تولید بیش از 150 مگاوات برق یکی از منابع عمده تامین انرژی این کشور محسوب می شود.
رسانه فرانسوی 'ساینس پست' نوشت، در برخی کشورهای آفریقایی خورشید بدون هیچ مانع طبیعی در تمام طول سال برفراز آسمان می درخشد و این وضعیت بهترین ویژگی برای احداث نیروگاههای خورشیدی محسوب می شود.
در میان کشورهای آفریقایی ، غنا برای تامین بخش عمده ای از انرژی خود بیشتر به الکتریسته تولید شده سدها و منابع آبی وابسته است.
اما از آنجایی که غنا هرازگاهی بطور جدی با پدیده خشکسالی مواجه می شود ، منابع آبی گزینه قابل اطمینان و مناسبی برای تامین انرژی الکتریسته این کشور نیست، به همین دلیل بهره برداری از نیروگاه خورشیدی یک گام بزرگ و مهم برای آن محسوب می شود.
بزرگترین نیروگاه خورشیدی آفریقا به تازگی با نام 'انزما' Nzema در دشتهای غربی کشور غنا و در مساحتی بالغ بر 183 هکتار مورد بهره برداری قرار گرفت.
این نیروگاه خورشیدی که با اعتباری حدود 300 میلیون یورو احداث شده 155 مگاوات برق تولید می کند.
بنابراین گزارش ، نیروگاه 'انزما' یکی از بزرگترین نیروگاههای خورشیدی جهان محسوب می شود، زیرا فقط سه نیروگاه خورشیدی بزرگتر از آن در جهان وجود دارد که همگی در خارج از قاره آفریقا قرار گرفته اند.
برای احداث این نیروگاه خورشیدی از 630 هزار صفحه خورشیدی استفاده شده است .
با احداث نیروگاه خورشیدی 'انزما' ، کشور غنا به یک الگوی مهم در زمینه تولید انرژی های تجدید پذیر در آفریقا تبدیل شده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=100534