آمريکا با سومين دوره رياست جمهوري رئيس جمهور رواندا اعلام مخالفت کرد

تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ | عنوان: رواندا


واشنگتن با سومین دوره ریاست جمهوری احتمالی پل کاگامه، رئیس جمهور رواندا مخالفت کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بعد از این که پارلمان رواندا اعلام کرد در قانون اساسی این کشور اصلاحاتی به عمل می آورد، آمریکا بار دیگر مخالفت خود را با سومین دوره ریاست جمهوری کاگامه در پایان ریاست جمهوری وی که در سال 2017 به پایان می رسد، اعلام کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا درباره تصمیم پارلمان رواندا و رئیس جمهور این کشور برای تشکیل کمیسیونی جهت اصلاح قانون اساسی برای این که کاگامه بتواند در پایان ریاست جمهوری خود برای بار سوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، ابراز نگرانی کرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد « ما از کسانی که هنگام در دست داشتن قدرت قانون اساسی را در جهات منافع شخصی خود تغییر می دهند، حمایت نمی کنیم ».

موضع اصلی واشنگتن در خصوص رهبران آفریقایی که باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور در سفر دوره ای ماه ژوئیه خود به کنیا و اتیوپی اعلام کرد، محدودیت دو دوره ریاست جمهوری و ممنوعیت اصلاح قوانین اساسی است.

بر همین اساس است که دولت آمریکا سومین دوره ریاست جمهوری پی یر انکورونزیزا، رئیس جمهور بروندی را محکوم می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جان کربی تاکید کرد « ما از انتقال دموکراتیک قدرت در همه کشورها از طریق انتخاباتی آزاد، عادلانه و معتبر بر اساس قانون اساسی و محدودیت دوره های ریاست جمهوری حمایت می کنیم ».



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=100438