6 نظامی گارد ریاست جمهوری کنگو کشته شدند

تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ | عنوان: كنگو


6 نظامی گارد ریاست جمهوری کنگو در حمله غافلگیرانه مهاجمان مسلح ناشناس درشرق این کشور کشته شده اند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز ازگوما، یک مقام نظامی به شرط ناشناس ماندن گفت: اعضای گارد ریاست جمهوری مسئول حفاظت ازرییس جمهوری واماکن راهبردی این جمهوری سوار برخودروی جیپ دریک جاده اصلی در40 کیلومتری شمال شهر گوما مرکز استان کیوو شمالی، هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند.

این منبع افزود: 6 نفر از نیروهای گارد ریاست جمهوری که در کمین گرفتار شده بودند، جان خود را از دست دادند وخودروی جیپ آنها به آتش کشیده شد.

ده ها گروه مسلح در کنگو شرقی فعالیت و بر سر تصاحب ذخایر عناصر فلزی طلا، قلع و ... رقابت می کنند.

این منطقه درسال های 1996 تا 2003 درآتش 2 جنگ خانمانسوز ویران شد و میلیون ها نفر درآن به علت گرسنگی وبیماری کشته شدند.

سرزمین روتشورو که این حمله نیز در آن رخ داده در سال جاری شاهد تشدید خشونت بوده و ده ها نفر درآن توسط شبه نظامیان مسلح و گروه های جنایتکار ربوده شده اند.

به گفته سخنگوی یک انجمن مدنی در روتشورو، دراین حمله که در توسط افراد مسلح درشهرک روگاری رخ داد، 6 نظامی کشته، 3 نفر زخمی ویک نفر به گروگان گرفته شد.

وی افزود : جنگجویان یک گروه شبه نظامی هوتو به نام نیروهای دمکراتیک برای آزادی رواندا مستقر درشرق کنگو، از هنگام فرار از رواندا پس از کشتار سال 1994، در اطراف روگاری فعال بوده اند.

ارتش کنگو در ماه فوریه عملیاتی را علیه این گروه شبه نظامی آغاز کرد که موجب حملات تلافی جویانه آن علیه نظامیان و غیرنظامیان کنگو شد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=100353