قذافي براي دومين بار با گروهي از دختران ايتاليايي ديدار کرد

تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۵ | عنوان: ليبي


معمر قذافي رهبر ليبي دوشنبه شب در دومين شب نشيني که در حاشيه نشست فائو در رم با حدود دويست دختر ايتاليايي برگزار کرد درباره ماجراي "تصوير به صليب کشيده شده حضرت مسيح در مدارس دولتي ايتاليا "اظهار نظر کرد.
به نوشته رسانه هاي ايتاليايي مانند روز گذشته،‌ دختران ايتاليايي در خيابان زيباي "ويا ونتوي "رم در برابر دفتر شرکت هاستسوب که آنان را با دستمزدي شصت يورويي به استخدام در آورده
بود تجمع کردند. اين دختران ايتاليايي سپس با اتوبوس به ويلاي سفارت ليبي منتقل شدند.
مقررات دقيق بود: قد اين دختران بايد يک متر وهفتاد سانتي متر ،‌خوش پوش اما با لباسهاي نه چندان
روشن و پاشنه کفش حداقل هفت سانتيمتر. ميني ژوپ ،‌شلوار جين و لباس هاي باز نيز ممنوع بود.
برخلاف روز گذشته که در ان دختران جوان در درس يک ساعت تاريخ سرهنگ قذافي درباره اسلام، ‌غرب و نقش زنان شرکت کرده بودند شب گذشته شکل يک جلسه پرسش و پاسخ به خود گرفت.
يکي از اين پرسش ها درباره محکوميت ايتاليا در دادگاه حقوق بشر اروپا درباره وجود تصاوير به صليب کشيده حضرت مسيح در مدارس دولتي اين کشور بود.
رهبر ليبي در پاسخ گفت مهم اين است که دين در سياست وارد نشود. در ليبي ما کسي را مجبور نمي‌کنيم که تصوير هلال ماه (‌نماد اسلام )‌ را به گردن اويزد . کساني که مي خواهند
مي‌توانند اين کار را انجام دهند.
مانند يکشنبه شب او ازمخاطبان جوان خود خواست تا به اسلام ايمان بياورند وبه انان وعده داد به کساني که در اين مسير گام بردارند کمک خواهد کرد تا به خانه خدا در مکه بروند. او بار ديگر به هريک از اين دختران يک قران هديه داد.
قذافي پيش از اين، دوشنبه پس از نطقي در نشست فائو و پيش از ديدار با سيلويو برلوسکني نخست وزير ايتاليا با پياده روي در خيابان موجب مسدود شدن خيابانهاي مرکز رم شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از رم ، قذافي که لباسي سرتاپا سفيد به تن داشت و محافظانش با پشتيباني يک بالگرد او را همراهي مي‌کردند در خيابان ويا ونتو پياده روي کرد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=10032