کودکان رها شده در اردوگاه پناهندگان در کنگو

تاریخ ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳ | عنوان: كنگو


صدها کودک آواره رواندايي در اردوگاهي در جمهوري دموکراتيک کنگو به حال خود رها شده اند.

به گزارش خبرگزاري آريا، به گزارش سازمان ملل ، صدها کودک در اردوگاه پناهندگان رواندايي در کيسانگاني واقع در شرق جمهوري دمکراتيک کنگو به حال خود رها شده اند.

مارتين کوبلر Martin kobler نماينده ويژه سازمان ملل در جمهوري دمکراتيک کنگو روز جمعه خاطر نشان کرد، هيچ امکاناتي در اختيار اين کودکان قرار نمي گيرد.

به گفته نماينده دبير کل سازمان ملل در جمهوري دمکراتيک کنگو، کودکان پناهجوي رواندايي که در نبود والدين شان امکان يافتن آن ها وجود ندارد، از تحصيل محروم هستند.

کوبلر پس از اعلام قطع کمک هاي سازمان ملل به شورشيان سابق رواندايي موسوم به "نيروهاي دمکراتيک آزاديبخش رواندا" در جمهوري دمکراتيک کنگو در روزهاي آينده، از وضعيت شرايط آوارگان رواندايي و خانواده هاي شان ابراز نگراني کرد.

والدين کودکان آواره رواندايي بدون کودکان شان، اردوگاه را بدون اطلاع مسئولان ترک کرده اند.

کوبلر هزينه مالي اداره اردوگاه هاي پناهجويان رواندايي براي سازمان ملل را دو ميليون يورو ارزيابي کرد و مدعي شد، امکانات لازم براي ادامه تامين اين هزينه وجود ندارد .

ا 6 هزار و 800 شورشي رواندايي سابق و خانواده هاي شان از بيست سال پيش در کنگو به سر مي برند. به گزارش سازمان ملل در حال حاضر 1335 تن از اين شورشيان در انتظار بازگشت به کشورشان هستند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=100268