مبارزه با چالش‌هایی نظیر تروریسم و بی‌سوادی با همکاری ایران میسر می شود

تاریخ ۰۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ | عنوان: غنا


وزیر خارجه غنا: از برقراری روابط دوجانبه با ایران برای گسترش مناسبات در آینده به عنوان فرصت بهره می‌بریم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس «هانا سرواتته» وزیر خارجه غنا که به تهران سفر کرده روز سه‌شنبه پس از دیدار و گفت‌وگو با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در نشستی خبری ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران روابط دو‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران را برای کشورش مهم خواند و گفت: ما از این روابط برای گسترش مناسبات در آینده به عنوان فرصت بهره می‌بریم.

«سروا تته» در مبارزه با چالش‌هایی چون تروریسم و بی سوادی و .. از طریق همکاری مشترک تاکید کرد و ضمن تبریک توافق وین اظهار داشت: با این توافق دنیا به پیش خواهد رفت.

وی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه همکاری گسترده‌ای بین ایران و غنا در سال‌های متمادی بوده، خاطرنشان کرد: پروژه‌های زیادی با حمایت ایران در غنا در حال ‌انجام است. در حال حاضر کلینیک هلال احمر ایران و همچنین دانشگاهی که در غنا توسط ایرانی‌ها راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: ایران در زمینه آموزش و پرورش و همچنین بهداشت کمک زیادی به ایران داشته و دانشجویان غنایی در حال حاضر در ایران به صورت بورسیه در حال تحصیل هستند و ما نسبت به دستاوردهای کمیسیون مشترک دو کشور خوشبین هستیم.

وی ادامه داد: امروز اینجا هستیم تا روابط را ارتقا دهیم ما پیشرفت خوبی در مناسبات دوجانبه داشتیم و معتقدیم که در آینده نیز روابط ما گسترده‌تر خواهد شد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=100213